Medzi najväčšie problémy e-mailovej komunikácie patrí v súčasnosti nevyžiadaná pošta – SPAM. Najčastejšie ide o neželanú hromadnú reklamu. Antispamová ochrana zabezpečuje ochranu pred nevyžiadanou poštou tým, že vyhodnocuje a filtruje prijaté správy.
Viac o spamoch a podvodných emailoch »
V určitých obdobiach roka, napr. pred Vianocami, je však tak zvýšené množstvo nevyžiadanej pošty, že môže zapríčiniť dokonca aj zdržanie doručovania bežných „legálnych“ e-mailov.
Spoločnosť WEBY GROUP využíva na antispamovú ochranu viacero antispamových nástrojov. Okrem iného aj centrálny SpamAssassin algoritmus.
Detekcia a filtrovanie spamov
SpamAssassin algoritmus je robot, ktorý prečíta obsah e-mailu a oboduje výskyt sledovaných slov. Pokiaľ je počet bodov vysoký, označí ho za spam. V našej spoločnosti pravidelne na dennej báze vkladáme do SpamAssassinu nové vzorky slov – čo je spam a čo nie je spam. Tým sa každý deň algoritmus zdokonaľuje.
Maily, ktoré boli vyhodnotené ako spam si klienti môžu pozrieť vo svojom Webmaily v časti Inbox Spam alebo pomocou protokolu IMAP. Viac o službe Webmail »
Spamovú ochranu je možné aj úplne vypnúť. Vypnutie spamovej ochrany si každý klient zrealizuje vo svojej virtuálnej kancelárii – v Setupe. V časti Nastavenie konta » Spam ochrana.
Potrebujete poradiť s nastavením emailov? Kontaktujte nás »
Biela listina SPAMovej ochrany
Môže sa stať, že do priečinku spamov sa občas dostane, na základe vyššie spomínaných kritérií v hodnotení, aj neškodný e-mail. Práve biela listina spamovej ochrany slúži na vytváranie výnimiek v spamovej ochrane. Zaznamenávajú sa do nej overené e-mailové adresy.
V prípade, ak bol legitímny, bežný e-mail pre klienta vyhodnotený ako SPAM, stačí zadať adresu, z ktorej tento e-mail prišiel na bielu listinu spamovej ochrany. Tento zoznam dôveryhodných a overených mailových adries, si klient vytvára sám vo svojej virtuálnej kancelárii. Viac o Virtuálnej kancelárii »
Po zadaní e-mailovej adresy do bielej listiny spamovej ochrany, ho systém nabudúce doručí normálne, už ako legitímny e-mail.
Čierna listina SPAMovej ochrany
Ak klientovi predsa len prišla do mailu spamová pošta, môže adresáta tohto spamu vložiť na čiernu listinu spamovej ochrany. Čierna listina je tiež k dispozícií vo virtuálnej kancelárii.
Keď príde klientovi opäť e-mail z označenej adresy na čiernej listine, systém ho automaticky zaradí do priečinka SPAM.
Potrebujete poradiť alebo pomôcť s nastavením e-mailov? Alebo si potrebujete zakúpiť bezpečný hosting pre vaše emaily a webové stránky? Kontaktujte nás, radi vám poradíme.
» Mohlo by vás zaujímať: 5 tipov ako odhaliť podvodný email + pomôcka na stiahnutie »